Event

Kommande event...

Kurstillfälle 4 - CSV & CSR, Hållbart företagande

Världen står inför stora utmaningar inom hållbarhet och därför är det idag viktigare än någonsin att inkorporera ett hållbarhetstänk i sin affärsidé och affärsmodell redan från start. Kurstillfälle nummer fyra går igenom olika aspekter inom hållbarhet som är viktiga att tänka på som företagare och reder ut begrepp som CSV och CSR.

Inspirationslunch med BDO

BDO - Karriärvägar som ekonomistudent. Kom och lyssna på föreläsare Saga Palmgren och Desirée Svensson från BDO samt ställ dina frågor och funderingar om din framtid!

Kurstillfälle 5 - Presentationsteknik

StartUp Landscape

Vart kan du vända dig med din idé i Luleå?
Under kvällen får du träffa lokala och regionala aktörer som kan hjälpa just dig som idébärare och entreprenör. Kom och träffa likasinnade personer, lyssna på andra entreprenörer och knyt nya kontakter.

Anmäl dig till philipp.jolidon@venturecup.se

Meet a Startup

Meet a Startup: en trygg och upplyftande miljö med likasinnade människor som vill utvecklas, lyfta varandra samt ge och få inspiration av varandra samt av entreprenörer och startup grundare.

Workshop: Idégenerering

Har du en idé som kan bli verklighet? Ska du tävla i IDEA? Toppen! Då är du välkommen på en två timmar lång workshop där vi jobbar med idégenerering ur kundens perspektiv. Teori varvas med hands on övningar och ni går därifrån med förhoppningsvis nya perspektiv och insikter om hur er idé kan bli ännu vassare.

Kurstillfälle 6 - Skarpt läge

Vad gör en bra pitch? Kom med din befintliga pitch så finslipar vi och förbättrar den under workshopen.Försäljning är en stor och viktig del av ett framgångsrikt entreprenörskap. Kurstillfälle sex syftar därför till att ge deltagarna insikt i varför man alltid bör sätta kunden i fokus samt förståelse för vikten av goda kundrelationer när det kommer till försäljning.

Sverigefinalen 2022

Det har blivit dags att kora vinnarna i Sveriges största tävling för startups och affärsidéer. Den 12 oktober samlar vi hela Sveriges entreprenörsnätverk i Uppsala för att hylla morgondagens StartUp-stjärnor!

Lunch föreläsning

Välkommen till Lunchföreläsning med Hans Alveros från Brainspot. Under detta inspirations tillfälle kommer du att få konkreta verktyg vad gäller teamsammansättning och samt en presentation av ett mycket nytänkande strategiverktyg, Startup Jungle.

Innovation Boot Camp

Innovation Boot Camp 2022 är den ultimata chansen för dig som är ansluten till Örebro Universitet och vill förverkliga din affärsidé!

AW Quiz

Tillsammans med Almi Företagspartner Skåne bjuder vi in till en AW fylld med inspiration, nätverkande och ett roligt quiz där du har chans att vinna priser!

Frukost Workshop

Workshop om hållbarhet och innovationskraft för SME i regionen.

Anmäl dig till philipp.jolidon@venturecup.se